Pajathon V: Houkuttelevuus

Viides Pajathon tärähtää käyntiin Joensuun veturitalleilla perjantaina 30.11.2018 klo 13 alkaen. Viidennessä Pajathonissa tiimit pääsevät hackaamaan kahden teeman pariin:

​1.: DigiCampus
Mikä on korkeakoulujen opiskelijoita parhaiten tukeva digitaalinen oppimisympäristö ja sen tukipalvelu. Teeman järjestää DigiCampus-hanke, joka palkitsee parhaan tuotoksen 1500 eurolla. Lisäksi muille teemaan kehitetyille hyville tuotoksille tuotepalkintoja.

2.: Kaupunkialue
Teema jakautuu kahteen alakategoriaan ja hackathon toimii esikehitysalustana teeman ideoille. Teeman voittajat pääsevät suoraan draft-erillishakuun, jossa valitaan enintään neljä tiimiä, joilta kaupunki ostaa tuote- tai palveluidean pilottitoteutuksen. Valinta tehdään joulukuussa ja aikaa pilottitoteutusten toimittamiseen on 30.3.2019 saakka. Pilottitoteutukseen rahoitusta on jaossa yhteensä 10000 euroa.

2.1. Vetovoimaa
Kaupunki hakee uudenlaisia tuote- tai palveluideoita, joilla houkutellaan lahjakkaita opiskelijoita jäämään Joensuuhun opintojen jälkeen. Erityisenä kohderyhmänä ovat ulkomaalaiset vaihto- tai tutkinto-opiskelijat.

2.2. Joensuu talvella
Kaupunki hakee uudenlaisia matkailullisia tuote- tai palveluideoita, jotka elävöittävät Joensuun keskustan aluetta (ruutukaava, joki) talvikuukausina.

Tapahtuman aikataulu:

pe 30.11.

12:00 Ovet auki
13:00 Tervetuloa Hackathoniin
13:20 Haasteiden esittelyt
13:40 Etäyhteyksien ja laitteiston esittely
13:50 Tiimien muodostaminen
14:00 Työskentely käyntiin

la 1.12.

14:00 Kilpailu päättyy, tiimien esitykset
16:00 Palkintojenjako alkaa
18:00 Tapahtuma päättyy

Osallistujat ja tapahtuman kulku
Tapahtuman osallistujista muodostetaan 3-6 tiimiä (3-5 osallistujaa / tiimi). Tiimit suunnittelevat ja toteuttavat tuotteen/ratkaisun annettuun aiheeseen

Tilat ja laitteet
Suunnittelupaja-tilakokonaisuus mahdollistaa erilaisiin tarpeisiin ja tilanteisiin sopeutuvan ympäristön tapahtumajärjestelyyn. Monipuolinen laitekanta antaa mahdollisuuden hyödyntää myös perinteisiä ja mekaanisia työstömenetelmiä, tekeminen ei rajoitu pelkkään tietokonetyöskentelyyn tai valmiskomponenttien ja rakennussarjojen kokoamiseen.

Tietokonetyöskentely tapahtuu osallistujien omilla koneilla (tarvittaessa tapahtuman järjestäjän toimittamilla työasemilla).

Majoitus ja ruokailu
Osallistujilla on mahdollisuus majoittua ja yöpyä (patjamajoitus) Suunnittelupajan tiloissa tapahtuman aikana. Tiloissa on ruoanvalmistusvalmiudet sekä wc-tilat. Myös piha-alue on hyödynnettävissä: ulko-oven edustan piha-alueella voi grillata tai vaikka rentoutua koripalloa pelaten. Tarjolla kevyttä välipalaa ja kahvia.

Lisätietoja osoitteesta: pajathon.fi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *